בעקבות המלחמה: גידול חד בביקוש לצאת לשנת שירות לטובת חיזוק ההתיישבות בעוטף



על רקע מלחמת “חרבות ברזל” עמותת “איילים” מדווחת על עלייה של למעלה מ-20% בביקושים להתנדבות בשנת שירות ופותחת את המחזור הגדול ביותר בתולדותיה עם גרעין של 73 צעירים, בוגרי כיתות י”ב בכל רחבי הארץ, שייקח חלק בשיקום עוטף עזה, הנגב המערבי והצפון.  

על פי נתוני העמותה, השנה התמיינו לשנת שירות קרוב לאלף בוגרי י”ב, לעומת 600 בוגרים בשנים ממוצעות קודמות.

ארבעה גדודי חמאס, המוני מטענים ממולכדים: המאבק הדרמטי סביב ציר נצרים
אדלשטיין זועם על שיתוף הפעולה עם אונר”א: “לא מבין מה עמדת ישראל”

המתנדבים לשנת השירות באיילים, אשר ייקחו חלק בשיקום כפרי הסטודנטים של העמותה בעוטף עזה, הנגב המערבי והצפון שנפגעו במלחמה, גם יסייעו בהקמת מתחמי תרבות בנגב ובגליל ובסיוע לשיקום המרחבים שנפגעו במלחמה. זאת, בנוסף לבניית גרעיני ההתיישבות החדשים של העמותה ובפיתוח כפר סטודנטים חדש בערד.

במהלך חודש אוגוסט המתנדבים החדשים לשנת השירות של עמותת איילים עברו הכשרה מעשית והוכשרו כיצד לבצע עבודות בניה, בהן צבע, ריצוף, גבס ושפכטל, אשר יאפשרו להם לבצע עבודה עברית בנגב ובגליל לצד הכשרה ערכית במסגרתה עברו הדרכות בנושא ציונות ויהדות.

הגרעין של הש״שינים החדשים של “איילים” כולל בתוכו גם את גרעין הנח״ל, שעתיד בתום השנה הקרובה להתגייס יחד לשירות קרבי של 22 חודשים בחטיבת הנח״ל ולאחר הפרק הצבאי לחזור לעוטף עזה ולהמשיך בעשייה שתפקידה לחזק את ההתיישבות במקום.

בית בקיבוץ ניר עוז לאחר הטבח באוקטובר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בית בקיבוץ ניר עוז לאחר הטבח באוקטובר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

מנכ”לית עמותת “איילים” סיגל ברזילי ציינה, כי המלחמה הביאה לגידול חד בבקשות של בני נוער להתנדב ולצאת לשנת שירות.

“עוד במהלך המלחמה קיבלנו פניות רבות של בני נוער מכל הארץ שביקשו להתנדב ולאחר פתיחת ההרשמה לשנת השירות, מחודש מאי, ראינו זינוק בהגשת המועמדויות לעומת אשתקד. אנחנו שומעים צורך לעזור ולעשות”, אמרה בשיחה עם “מעריב”.

עמותת “איילים” מפעילה כ-15 כפרי סטודנטים המאכלסים כ-1,100 בני נוער, בין היתר, בשדרות, ביכיני ובאופקים בעוטף וביישובים בצפון.

“בחודשים הראשונים של המלחמה הייתה ירידה במספר הסטודנטים, שרבים מהם היו מגויסים לשירות מילואים, אבל בתקופה האחרונה רואים התאוששות וגידול במספרם”, סיפרה. “יש לנו רצון להקים כפרי סטודנטים נוספים בקיבוצים בעוטף עזה ולפתוח שוב את כפר הסטודנטים בקרית שמונה, אחרי שניתן יהיה לשוב לשם”.


source

Leave a Reply